Elke leerling een plek en een perspectief
Voor elke jongere in Transferium/Antonius probeert Onderwijsplus een passend aanbod te doen. Op deze wijze zorgen we ervoor dat er voor elke leerling een passende plek kan zijn in het onderwijs of zinvolle dagbesteding. Mocht onderwijs echt niet meer passen in een reëel toekomstperspectief, dan zoeken we samen met Parlan/Horizon, voogd/ouders naar een geschikte dagbesteding.
Wij willen een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze leerlingen. Elke leerling heeft een ontwikkelingsperspectief dat samen met betrokkenen en de leerling wordt opgesteld en geëvalueerd. Tijdens een werkplanbespreking/perspectiefgesprek komt dit ter sprake. Elke leerling op onze school heeft een traject dat doorloopt tot buiten de instelling. Hiervoor moet ons interne onderwijs aansluiten bij het externe (speciaal) onderwijs en de arbeidsmarkt. De manier waarop we de trajecten vaststellen is beschreven in het behandelproces (Parlan/Horizon) en het ondersteuningsprofiel (Onderwijsplus).
Elke leerling toegerust
Leerlingen toerusten op het kunnen verwerven van een passende plek in de maatschappij is onze opdracht. Wij geloven dat onderwijs en/of arbeid essentieel is bij een adequate ontwikkeling op alle leefgebieden van onze leerlingen. Ons doel is om te komen tot het vergroten van kennis en vaardigheden en het stimuleren van zelfredzaamheid.
Het team
Onderwijsplus is een onderwijskundige eenheid die, vanuit één team, opereert op twee locaties. Het team bestaat uit een directeur, een teamleider, een ondersteuning coördinator onderwijs, twee orthopedagogen/trajectbegeleiders, twee management assistentes, theorie-en praktijkdocenten en leer/werkmeesters.